onsdag den 30. november 2016

En onsdag morgen

Jeg burde læse litteratur, men i stedet skriver jeg dette blogindlæg. 
Jeg har nu bøjet det øverste af mit kalenderlys, så stearinen hurtigere kan svinde ind. Det ser ikke ud til at hjælpe. Stearinen er i stedet foldet til underlige hudlapper, lige så hårde som resten af lyset. 
Jeg var ude at løbe tidligere. Jeg løb seks kilometer og lyttede til podcast. 
Træernes nøgenhed overraskede mig. Alle blade er forsvundet hurtigt, i ly af natten, inden jeg vågnede og snørede mine løbesko. Nu er de decemberklar. Træerne altså; de er nøgne og smukke og klar til sne og koksgrå himle. Klar til vinterrusk og slud. 
Efter min løbetur spiste jeg morgenmad (chiagrød med kokosmælk, peanutbutter og banan) og nu er jeg her. Nu sidder jeg her, stadig med min kop og stadig med vådt hår efter badet. 
Nu er jeg fornuftig og alt det der og kigger lidt på det der litteratur.
God onsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar